Timgu szkoli polskich przedsiębiorców

150x110

We Wrocławskim Centrum Transferu Technologii odbyło się pierwsze seminarium pt. "Światowe rynki na wyciągnięcie ręki" dotyczące rozwoju sprzedaży zagranicznej przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego i mobilnego. Szkolenie poprowadzili eksperci z międzynarodowej agencji, Timgu Ltd.

Wrocławskie Centrum Transferu Technologii w ramach Enterprise Europe Network wspiera lokalnych przedsiębiorców w zakresie ekspansji na rynki zagraniczne. Spotkanie inaugurujące tegoroczny cykl, po raz pierwszy zostało zorganizowane we współpracy z agencją marketingu internetowego, Timgu. Adresatami konferencjiŚwiatowe rynki na wyciągnięcie ręki” byli przedstawiciele małych i średnich firm z Dolnego Śląska rozwijających swoją działalność poza granicami kraju. W spotkaniu uczestniczyło 29 osób z południowo - zachodniej Polski.

Celem spotkania było przybliżenie polskim przedsiębiorcom nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego i mobilnego. Eksperci z międzynarodowej agencji Timgu podzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem prezentując najskuteczniejsze sposoby dotarcia do klientów oraz partnerów biznesowych na rynkach Europy, Skandynawii, USA i Afryki za pośrednictwem Internetu.

Międzynarodowi eksperci

Wśród prelegentów byli, m.in.: Alexander Kahn, założyciel i dyrektor międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych i marketingu mobilnym; Marcin Stojak, Country Manager polskiego oddziału Timgu, specjalista w dziedzinie brandingu i kampanii AdWords oraz Kasper Spotoft szef duńskiego oddziału Timgu, ekspert w zakresie narzędzi analitycznych.

„Coraz więcej polskich firm dynamicznie rozwija ekspansję na rynki międzynarodowe.
Z moich obserwacji wynika, iż bardzo często rodzime produkty i usługi są już na wysokim, europejskim poziomie, natomiast wciąż firmom brakuje wiedzy z dziedziny marketingu internetowego, w szczególności znajomości narzędzi takich jak, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, Google AdWords czy Google Analytics” - mówi
Łukasz Liebersbach, specjalista ds. rozwoju rynków zagranicznych we Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, organizator spotkania.

Praktyczna wiedza w cenie

Podczas całodniowego seminarium specjaliści Timgu omawiali takie tematy jak optymalizacja witryny internetowej pod kątem konwersji, pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach na rynkach Europy Zachodniej, USA i Skandynawii oraz znaczenie urządzeń mobilnych w marketingu B2B i B2C. Uczestnicy na przykładzie własnych stron www mogli dowiedzieć się, jak powinna wyglądać funkcjonalna witryna internetowa, jak dobrze wykorzystać i odczytywać narzędzia analityczne, takie jak statystyki Google Analytics. W drugiej części spotkania odbyły się warsztaty, podczas których uczestnicy mieli okazję zobaczyć jak funkcjonuje konto Google AdWords, dowiedzieli się, jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe i budować przekaz reklamowy by w skuteczny sposób zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie.

„Duże zainteresowanie podjętymi przez nas zagadnieniami pokazuje, jak poszukiwana i wciąż nowa dla polskich przedsiębiorców jest praktyczna wiedza z zakresu marketingu i reklamy w Internecie. Podczas szkolenia staraliśmy się przybliżyć uczestnikom jak za pomocą niekiedy niewielkich zmian na stronie możemy zoptymalizować jej funkcjonalność pod kątem bardziej efektywnych wyników sprzedaży, jak korzystać z Google Analytics. Na rzeczywistych przykładach omówiliśmy strategie tworzenia kampanii AdWords skierowanych na konkretne rynki zagraniczne. Myślę, że te informacje były najbardziej użyteczne” – potwierdza Marcin Stojak, Country Manager na Polskę w Timgu.

„Firmy zachodnioeuropejskie często korzystają z narzędzi internetowych i mobilnych, dzięki czemu efektywniej docierają do globalnych klientów i w ten sposób budują przewagę konkurencyjną. Szczególnie biegłe w tym są firmy niemieckie, brytyjskie, duńskie i holenderskie, które zamawiają produkty u polskich podwykonawców, a później skutecznie sprzedają je na świecie pod swoją marką. Moim zdaniem, najszybszym i najtańszym sposobem zwiększenia obecności polskich firm na rynkach zagranicznych jest przybliżenie im tematyki zagranicznego marketingu internetowego, pokazanie konkretnych narzędzi i praktycznego ich zastosowania. Temu właśnie służyło zorganizowane w ramach Enterprise Europe Network seminarium we współpracy ze specjalistami z agencji Timgu. Ze względu na zainteresowanie, w tym roku planujemy kolejne spotkanie dotyczące tej tematyki” – zapewnia Łukasz Liebersbach, specjalista ds. rozwoju rynków zagranicznych w WCTT, organizator spotkania.

 

Więcej informacji:

Timgu Ltd to międzynarodowa agencja marketingu internetowego specjalizująca się w marketingu w wyszukiwarkach, optymalizacji stron i marketingu mobilnym. Misją firmy jest dostarczanie skutecznych rozwiązań we wszystkich aspektach aktywności swoich Klientów w Internecie. Timgu jest jedynym w Polsce certyfikowanym partnerem Google w programie Google Grants. Firma ma biura w Londynie i Kopenhadze oraz przedstawicielstwo w Warszawie. Agencja została założona w 2010 roku przez byłych pracowników firmy Google: Alexandra Kahna i Lariego Numminena.

www.timgu.plwww.timgu.com  

Wrocławskie Centrum Transferu Technologii jest członkiem i koordynatorem Enterprise Europe Network  i w Polsce Zachodniej. WCTT świadczy usługi o charakterze doradczym i szkoleniowym skierowane głównie do przedsiębiorców, naukowców, konsorcjów naukowo-biznesowych oraz instytucji badawczo-rozwojowych. Misją Centrum jest podnoszenie efektywności i konkurencyjności lokalnych przedsiębiorstw przez innowacje i transfer technologii oraz internacjonalizację (współpracę z rynkami zagranicznymi).

www.wctt.pl

Enterprise Europe Network powstała w 2008 roku międzynarodowa sieć organizacji wspierania nowoczesnego biznesu powołana przez Komisję Europejską. To prawie 570 organizacji partnerskich w 45 krajach  z całego świata. W Polsce działa 30 ośrodków zgrupowanych w czterech konsorcjach: południowym, zachodnim, centralnym i północno-wschodnim. W ramach swojej działalności organizacja pośredniczy w międzynarodowych kontaktach biznesowych, szkoli i doradza firmom w zakresie nowych technologii, prawa, audytów technologicznych i innowacyjnych prowadzących do internacjonalizacji małych i średnich firm w wymiarze handlowym, naukowym i badawczym.

www.een.org.plwww.westpoland.pl